ایتنا - در سال ۲۰۱۴ میلادی توئیتر تنها در بخش تبلیغات خواهد توانست یک میلیارد دلار درآمد کسب کند.
شبکه اجتماعی توئیتر که این روزها محبوبیت جهانی بین کاربران کسب کرده است در سال ۲۰۱۴ میلادی تنها از بخش تبلیغات یک میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد.
به گزارش ایتنا، به دنبال افزایش علاقهمندی شرکتهای موبایلی برای حضور در توئیتر و ارایه برنامههای خود از این طریق، شرکت بازاریابی هوشمند eMarketer اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ میلادی توئیتر تنها در بخش تبلیغات خواهد توانست یک میلیارد دلار درآمد کسب کند.
بر اساس پیشبینیهای اولیه گفته شده است که مجموع درآمدهای جهانی توئیتر در بخش تبلیغات طی سال ۲۰۱۳ میلادی ۸/۵۸۲ میلیون دلار خواهد بود که ۵۳ درصد آن از طریق دستگاههای موبایلی حاصل میشود.
نکته جالب این است که درآمد شرکت توئیتر از بخش دستگاههای موبایلی در سال ۲۰۱۱ میلادی صفر بوده است در سال جاری ۵۳ درصد درآمدهای این شرکت را دستگاههای موبایلی ایجاد میکنند.
پیش از این احتمال میرفت که در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکتها در مجموع آگهیهای تبلیغاتی را به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار روی توئیتر منتشر کنند که این رقم هماکنون به ۹۵۰ میلیون دلار افزایش یافته است.
شرکت eMarketer همچنین اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ میلادی مجموع درآمدهای این شبکه اجتماعی به ۳۳/۱ میلیارد دلار خواهد رسید که و این در حالی خواهد بود که شرکت یاد شده در سال ۲۰۱۱ میلادی فقط ۵/۱۳۹ میلیون دلار درآمد داشته است.